Монтаж і демонтаж підшипників кочення


Монтаж і демонтаж підшипників кочення - дуже відповідальні операції, від якості, виконання яких багато в чому залежить термін служби підшипникових вузлів. Бруд, невмілі прийоми установки підшипників, неправильне складання вузла часто призводять до ушкодження підшипників або у багато разів скорочують їх довговічність. Тому дотриманню встановлених правил монтажу і демонтажу, вибору найбільш раціональних для цього вузла прийомів і пристосувань необхідно приділяти особливу увагу.
 При монтажі і демонтажі підшипників кочення потрібно строго дотримуватися наступних основних правил:

  1. Забезпечити чистоту робочого місця, усіх вживаних пристосувань, обтиральних і мастильних матеріалів, зв'язаних з підшипниками деталей і самих підшипників. Тверді сторонні частки(бруд, пісок, абразивні матеріали), потрапляючи в підшипник і змішуючись з мастилом, що знаходиться в нім, утворюють абразивну масу, яка шліфує, дряпає і руйнує поверхні кочення. При надяганні або знятті підшипника зусилля додавати до того кільця, яке змонтоване з натягом. Якщо це правило порушене і зусилля докладене до кільця, що монтується з порівняно вільною посадкою, то тиск передається на туге кільце через кульки або ролики. При цьому зазвичай утворюються вм'ятини на робочих поверхнях, що призводять до прискореного виходу підшипника з ладу.
  2. Зусилля розподіляти рівномірно по колу кільця і направляти перпендикулярно його торцю. Односторонній додаток зусилля викликає перекіс і заклинювання, призводить до псування монтажних поверхонь підшипника і зв'язаних з ним деталей.
  3. Зусилля розподіляти рівномірно по колу кільця і направляти перпендикулярно його торцю. Односторонній додаток зусилля викликає перекіс і заклинювання, призводить до псування монтажних поверхонь підшипника і зв'язаних з ним деталей.
  4. Усі операції монтажу і демонтажу робити дуже обережно, щоб уникнути ушкодження робочих і монтажних поверхонь підшипника; подряпини, забоїни, вм'ятини, тріщини від ударів і інші ушкодження підшипника при монтажі можуть прискорити його руйнування в експлуатації.
  5. Особливу увагу звертати на збереження сепаратора підшипника, оскільки він легко деформується. Стежити за тим, щоб натискні і інші пристосування не торкалися сепаратора, і щоб при виконанні усіх монтажних операцій сепаратор був повністю розвантажений від сприйняття, яких би то не було зусиль.
  6. Монтаж і демонтаж зв'язаних з підшипниками деталей робити так само ретельно, як операції монтажу самих підшипників; ушкодження або неправильна установка якої-небудь зв'язаної деталі(наприклад, ущільнення, настановного кільця, гнізда підшипника і т. п.) викликає прискорене руйнування підшипників.
  7. Монтувати підшипник до упору у відповідну опорну поверхню валу або корпусу. Підшипник повинен щільно прилягати до опорної поверхні усією торцевою площиною кільця. Перекоси підшипника по відношенню до опорних н посадочним поверхням валу або корпусу недопустимі.
  8. Точно виконувати правила регулювання вузла.
  9. Запасні підшипники зберігати в сухому приміщенні, в мастилі і упаковці заводу-постачальника. Не можна розкривати і промивати підшипники до моменту їх монтажу щоб уникнути корозії і ушкоджень.

Немає коментарів:

Дописати коментар